flash.latvianforum.net
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Latest topics
» Iepazīstini ar sevi ;)
Flash actionscript skidrojums EmptySestdiena Augusts 07, 2010 8:54 pm by mrcool

» RSS feed veidošanas pamācība
Flash actionscript skidrojums EmptyPirmdiena Februāris 08, 2010 5:08 pm by _Latvian_

» flash.forumlv.com sadarbība
Flash actionscript skidrojums EmptyPirmdiena Februāris 08, 2010 4:57 pm by _Latvian_

» Kā atjaunot datora ātrumu
Flash actionscript skidrojums EmptySestdiena Novembris 14, 2009 8:34 pm by mjdz

» Kā atkodēt nokodēt nokodētu telefonu?
Flash actionscript skidrojums EmptyCeturtdiena Jūnijs 18, 2009 11:31 am by sandza

» Alternatīvs Softs macromedia flash
Flash actionscript skidrojums EmptyPiektdiena Jūnijs 05, 2009 4:19 pm by _Latvian_

» Tiek meklēti foruma moderatori
Flash actionscript skidrojums EmptyCeturtdiena Jūnijs 04, 2009 10:00 pm by _Latvian_

» Info - sludinājumi
Flash actionscript skidrojums EmptyCeturtdiena Jūnijs 04, 2009 8:20 pm by Qvarcs

» Iepazīšanās piemērs
Flash actionscript skidrojums EmptyCeturtdiena Jūnijs 04, 2009 4:41 pm by _Latvian_

Partneri un bannerapmaiņa

Izklaide savējiem ;) Paraksties uz Jaunumu saņemšanu!


Flash actionscript skidrojums

Go down

Flash actionscript skidrojums Empty Flash actionscript skidrojums

Post by _Latvian_ Ceturtdiena Jūnijs 04, 2009 4:01 pm

ActionScript

ActionScript šobrīd ir objektorientēta programmēšanas valoda, kas ļauj aprakstīt jebkuru, kaut arī ļoti sarežģītu, filmas elementu uzvedību. Flash programmēšanas valoda ActionScript ir izveidota balstoties uz ECMA-262 standartu un ir līdzīga JavaScriptam, ar nosacījumu un ciklu operatoru, masīvu, funkciju un klašu atbalstu. Šobrīd oficiāla pēdēja ActionScript versija ir 2.0, bet versija 3.0 ir jau izstrādāta un atrodas alfa-testēšanas stadijā.
ActionScript dod iespēju rakstīt instrukcijas, kas pārvalda Flash-klipu atskaņošanu, klipā esošu objektu īpašības un uzvedību, kā arī datu ielādi klipā(no teksta failiem vai XML failiem) un datu pārsūtīšanu no klipa. ActionScript nodrošina datu saglabāšanas mehānismus uz lietotāja cietā diskā(Shared Object – Flash analogs cookie veidošanai). Flash programmatūras izstrādes centrā ir klips(movieclip). Klips ir sadalīts kadros. Katrā klipā var būt vairāki neatkarīgi klipi, kas atskaņo savu, neatkārīgu no animāciju, var mainīt savas koordinātas, izmēru utt, līdz ar to tiek veidota klipu hierarhijā, kurā pats ‘vecākai’ klips ir _root. Katram klipam ir savs līmenis attiecība pret klipu-vecaku:
Flash actionscript skidrojums Vx9vihsqn7j50zplusg
Līmenis ietekmē klipa redzamību, t.i. ja viena klipa līmenis iz lielāks, nekā otrā, tad klipu pārklāšanas gadījumā pirmais klips būs augstāk un mēs to varēsim redzēt, bet otrais būs zemāk, un to mēs redzēt nevarēsim.
ActionScript kodu var pievienot laika skalas kadriem, grafikas simboliem un komponentēm.
Flash actionscript skidrojums Qsu583g1bw6oftdvrlf2
Attēls 1. Flash klipa laika skala
[list]
Interaktīvo elementu izstrādei Flash ir trīs galvenās komponentes:
[*] Notikums(event)
Notikumus var sadalīt sekojoši:
1 Peles/klaviatūras notikumi – tos iniciē lietotājs
2. Kadru notikumi – ja tiek izstrādāts Flash klips, tad kādu noteikta kadra sasniegšana var izraisīt notikumu..
3. Mainīgo notikumi – notikums radās, beidzoties kādam laika intervālam, vai mainīgā vērtība sasniedza tādu nosacījumu, pēc kura izpildes tika plānots notikums.
[*] Mērķa objekts (target), kas tiek modificēts atkarība no notikuma.
Mērķa objektus var sadalīt sekojoši:
1. Tekošais klips un tā īpašības.
2. Cits klips un tā īpašības( ja klips ir pamata klipa ietvaros)
3. Klipa elementi(poga, grafiskā figūra, teksts utt.)
4. Ārējas lietojumprogrammas (pārlūkprogramma vai cita programma)
Objektu identifikācijai ActionScript scenārijos tiem tiek definēti unikālie vārdi, kas ļauj griezties pie konkrēta objekta un izpildīt attiecība pret to kaut kādas darbības.
[*] Darbība(action), kuru izraisa notikums un kura tiek veikta attiecība pret mērķa objektu.

ActionScript scenārija piemērs varētu būt sekojošs:
Flash actionscript skidrojums Hfi44ur6i3ymbshe9tnb
Attēls 2. Actions panele – šeit tiek rakstīts ActionScript kods

ActionScript ir interpretējama valoda. SWF faila eksporta gaitā ActionScript kods tiek pārveidots bait-koda formā vai ‘Flash-asemblera’ kodā, kurš reprezentē instrukcijas priekš AVM, jeb ActionScript virtuālas mašīnas, kas ir iebūvēta Flash player atskaņotājā.

Datu tipi
ActionScript atbalsta primitīvus un saliktos(complex) datu tipus:
Primitīvie datu tipi tiek glabāti zemākā abstrakcijas līmenī, kas nozīme, ka operācijas ar primitīviem datu tipiem parasti ir ātrākas un efektīvākas nekā operācijas ar saliktiem datu tipiem. Saliktos datu tipus dēvē arī par norāžu datu tipiem (reference data types), jo to vērtības atsaucas uz primitīvam vērtībām. ActionScript valodā salikto tipu vērtība pieder pie datu tipa Object vai datu tipa, kas balstās uz Object datu tipu(Object klases apakšklases – piem. Array, Date, Error, Function, and XML).

ActionScript valodai ir sekojošie pamata datu tipi:

String

Primitīvs datu tips. String datu tips reprezentē 16-bitu simbolu virkni, kas var saturēt burtus, ciparus, punktuācijas zīmes utt. Simbolu rindiņas tiek glabātas kā Unicode simboli (lietojot UTF-16 formātu). Operācijas ar simbolu virknītēm kā rezultātu atgriež jaunu simbolu virknes instanci. Simbolu rindiņu konkatenācijai tie lietots + simbols:
var greeting_str:String = "Hello" + “world”;
Simbolu virknes var salīdzināt, izmantojot == un === operatoru (atšķirība starp == un === ir tai zinā, ka === salīdzina tikai viena tipa objektus, bet == var veikt datu tipu konversiju un izdot attiecīgo rezultātu). Salīdzināšanas operatori (>, >=, <, un <=) novērtē simbolu rindiņas no alfabēta secības viedokļa. Strādāšanai ar simbolu virknēm var lietot iebūvētas String klases atribūtus un metodes (length, concat(), substr(), toLowerCase(), toUpperCase(), utt.)

Number
Primitīvs datu tips. Šis datu tips reprezentē gan veselos skaitļus, gan skaitļus ar peldošo punktu. Lai glabātu peldošā punkta skaitli, tas pierakstam jāsatur decimālais punkts. Ja tāda nebūs, tad šis skaitlis tiek glabāts kā vesels skaitlis. Skaitļu manipulēšanai var tikt lietotas aritmētiskas operācijas: saskaitīšana (+), atņemšana (-), reizināšana (*), dalīšana (/), dalīšanas atlikums(%), inkrementēšana (++), un dekrementēšana (--). Skaitļu salīdzināšanai tiek lietoti
Number datu tips var glabāt vērtības no Number.MAX_VALUE (1.79E+308) līdz Number.MIN_VALUE (5e-324).
Strādāšanai ar skaitļiem var iebūvētas Math klases metodes (Math.sqrt, Math.floor, Math.random utt.)

Boolean

Primitīvs datu tips. Boolean datu tips sastāv no divām vērtībām: true un false. Noklusēta boolean mainīgā vērtība ir false.

Null

Primitīvs datu tips. Null datu tips satur tikai vienu vērtību null. Šī vērtība faktiski nozīmē vērtības neesamību, vērtības trūkumu.
Piemēram, vērtība null var tikt lietota sekojošos gadījumos:
■ lai identificētu, ka mainīgais eksistē, bet tam pagaidām nav piešķirta vērtība.
■ lai identificētu , ka mainīgais eksistē, bet tam vairs nav vērtības.
■ kā funkcijas atgrieztā vērtība, lai identificētu, ka neeksistē vērtība, kas varētu būt atgriezta dotam funkcijas izsaukumam.

Null datu tips ir noklusētais datu tips visām klasēm, kuri definē saliktos datu tipus. Izņēmums ir tikai Object klase, kurai noklusētais datu tips ir undefined.

[b]Undefined


Primitīvs datu tips. Undefined datu tips satur vienu vērtību undefined. Tā ir noklusētā vērtība visiem Object klases instancēm. Šo vērtību var piešķirt visiem mainīgiem, kuri pieder pie Object klases.


MovieClip
Saliktais datu tips. MovieClip datu tips ļauj kontrolēt klipa simbolus, izmantojot MovieClip klases metodes. Šis datu tips pastāv kā norāde uz konkrēto grafisko elementu. Klipus var veidot ar Flash programmā iebūvētiem rīkiem, bet var arī dinamiski - ar ActionScript palīdzību:

[u]actionsvript tulkojums un skaidrojums


this.createEmptyMovieClip("my_mc", 1); //veido tukšo klipu
square_mc.width =200; //piešķir izmērus
my_mc.height =200;
square_mc._x =100; //piešķir koordinātas
my_mc._y =100;
square_mc.lineStyle(1, 0x000000, 100); //nodefinē līnijas stilu
my_mc.moveTo(100, 100);
square_mc.lineTo(200, 100); //zīmē līniju klipā
my_mc.onPress = function() {
this.startDrag(); //nospiežot uz klipu, to var bīdīt ar peli
};
square_mc.onRelease = function() {
this.stopDrag(); //atbrīvojot peli, klips paliek nobītā vietā
};

Klipā var augšuplādet attēlus, video, Flash failus swf formātā izmantojot MovieClip klases metodes loadImage, loadMovie, loadSound utt. Kā arī var augšuplādēt datus no teksta failem(loadVariables metode) vai XML failiem(loadXML metode).

Object

Saliktais datu tips. Object datu tips ir definēts ar Object klases palīdzību. Object class pastāv kā bāzes klase visām klases deklarācijām valodā ActionScript. Jebkuru ActionScript objektu, kā arī citās objektorientētās valodās, raksturo atribūti un darbības. Pie objekta metodēm vai atribūtiem var griezties norādot objekta vārdu, pēc tam (.) un metodi/atribūtu, piemēram obj.a vai obj.move()

Void

Saliktais datu tips. Satur tikai vienu vērtību – void. Šis datu tips tiek lietots rakstot funkcijas, kas neatgriež nekādas vērtības.

//Izveido funkciju, kas atgriež void tipu
function displayFromURL(url:String):Void {...}
_Latvian_
_Latvian_
Admin

Number of posts : 35
Join date : 31.05.09
Age : 37
Dzīvesvieta : web

https://flash.forumlv.com

Atpakaļ uz augšu Go down

Atpakaļ uz augšu

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Jūs nevarat atbildēt tematos šajā forumā