ActionScript īpašības/strādāšanā ar mainīgiem
Lapa 1 no 1
ActionScript īpašības/strādāšanā ar mainīgiem
- ActionScript īpašības strādāšanā ar mainīgiem
- lokālie(Local) mainīgie ir pieejami tikai savā koda blokā(atrodas starp figūriekavām):
piemēram:
function maximum(a,b:Number){
var max:Number;
if (a>b) {max = a}
else {max = b}
return max;
} - klipa laika skalas(Timeline) mainīgie ir redzami jebkurā laika skalā, norādot mērķa ceļu(t.i. ceļu no galvenā klipa līdz dotajam klipam, piemēram: _root.my_clip1.my_clip2.variable1)
- globālie(Global) mainīgie – pieejami jebkur. Tās pierakstā tiek lietots identifikātors _global, piemēram: _global.variable_name
ActionScript valodā nav obligāti jādeklarē mainīgais, kā tas tiek pieņemts vairākas citas valodās. ActionScript patstāvīgi nodefinē mainīgam tā tipu, kad šim mainīgajam tiek piešķirta vērtība:
x = 3; -> šajā piemērā ActionScript veido jaunu mainīgo, ‘novērtē’ to no labās piešķiršanas operātora puses, un secina, ka šis mainīgais ir skaitlis, tātad tam ir Number tips. Vēlāk mainīgā datu tipu var mainīt:
x = "hello" -> tagad mainīgam x ir datu tips String.
Vajadzības gadījumā, ActionScript automātiski pārveido mainīgo datu tipus. Izteiksmēs ar operatoriem, ActionScript konvertē mainīga datu tipu tādā datu tipā, kurš ir nepieciešams dotajā situācijā:
y = "Next in line, number " + 7 -> skaitlis 7 tiek konvertēts uz simbolu rindiņu ‘7’ un mainīgām y tiks piešķirta vērtība "Next in line, number 7"
Skaitli un simbolu virkni var salīdzināt ar == operātoru. Šajā gadījumā ja viens no operandiem ir simbolu virkne, tiek tā tiek konvertēta uz Number datu tipu un tiek salīdzināti divi skaitļi. Līdzīgi darbojas arī != operators, kas novērtē divu skaitļu nevienādību.
Dažreiz ir nepieciešams zināt mainīga vai izteiksmes datu tipu . To var iegūt ar funkciju typeof(variableName));
Lai konvertētu simbolu rindiņu skaitlī, tiek lietota Number funkcija:
x = Number(‘123’);
Lai konvertētu skaitli uz simbolu rindiņu, tiek lietota funkcija String
x = String(123);
Operatori
Pamatoperatori ActionScript valodā ir sekojoši:
Aritmētiskie operatori
+ saskaitīšana
- atņemšana
* reizināšana
/ dalīšana
% atlikums no dalīšanas
Piešķiršanas operatori:
= Piešķirt vērtību
+=,-=,*=,/= utt Kombinētie piešķiršanas operatori saskaitīšanai ,atņemšanai utt.
++ inkrementēšana
-- Dekrementēšana
Relācijas operātori
< Mazāks
> Lielāks
<= Mazāks vai vienāds
>= Lielāks vai vienāds
Loģiskie operātori
and vai && Loģiskais AND
or vai || Loģiskais OR
! vai not Loģiskais NOT
Vienādības operatori
== Vienāds
!= Nav vienāds
=== Stingra vienādība
!== Stingra nevienādība
Bitunovirzes operatori:
& konjunkcija (AND) ^
| disjunkcija (OR)
^ stingra disjunkcija (XOR)
<< pirmā operanda bitu novirze uz kreiso pusi uz bitu skaitu, kas ir vienāds ar otrā operandā skaitlisku vērtību
>>
pirmā operanda bitu novirze uz labo pusi uz bitu skaitu, kas ir vienāds ar otrā operandā skaitlisku vērtību
Vadības struktūras
Izteiksmes.
Izteiksmju veidošanai valodā Actionscript var lietot loģiskos operātorus( &&,||,&,|,^,! utt.).
Nosacījuma operātori.
Valoda ActionScript satur nosacījuma operātorus if un switch.
If operātoram var būt sekojošas variācijas if, if-esle, if-else-if.- Kods:
// if-else-if operators
if (nosacījums)
{ operatori; } [color=red](else if un else daļas nav obligātas)[/color]
else if (nosacījums)
{ operatori; }
else
{ operatori; }
- Kods:
switch (izteiksme) {
case A :
operatori;
break;
case B :
operatori
break;
case Z :
operatori
break;
default :
operatori
break;
}
Cikla konstrukcijas
ActionSript piedāvā for, while un do-while cikla konstrukcijas.
For konstrukcija tiek lietota, kad ir zināms iterāciju skaits:
for ( inicializātors ; cikla robežas stāvoklis ; atjauninātājs )
{operatori}
Inicializātors(initializer) ir sākuma stāvoklis (piem. sākot ciklu no i = 0)
Cikla robežas stāvoklis(loop boundary condition) ir stāvoklis, kas norāda kad beigt ciklu.(piem, beigt ciklu, kad i=100, vai, piem, atkārtot, kamēr i<100)
atjauninātājs(updater) – darbība, ar kuras palīdzību var nonākt nākošajā stāvoklī, piem(i++)
[u]piemērs[/b]- Kods:
for (var i:Number = 4; i > 0; i--) {
myClip._x += i; });
}
- Kods:
var myArray:Array = ["one", "two", "three"];
for (var i:String in myArray) {
trace(myArray[i]); //drukā katru masīva myArray elementu
- Kods:
While (nosacījums) {operatori};
Piemērs
var i:Number = 4;
while (i > 0) {
myClip._x +=i;
i--;
}
do {operatori} while ( nosacījums );
Piemērs:- Kods:
var i:Number = 4; do {
myClip._x +=i;
i--;
}
while (i > 0);
Mainīgā vārdam obligāti jāsākas ar burtu, un nedrīkst būt vienādam ar kaut kādu atslēgvārdu, piemēram if vai for. Lai piešķirtu mainīgam vērtību tiek lietots ‘=’ operators vai set komanda, piem set(var1,5);
Primitīva tipa mainīgo veidošanai pietiek ar sekojošā tipa deklarēšanu:
var i:Number;
bet salikto tipa eksemplārus jāizveido ar operatora new palīdzību:
var obj:Object = new Object();
ActionScript kods ir reģistrjūtīgs(case-sensitive). Tas nozīmē, ka mainīgie apple un Apple ir dažādi mainīgie.
ActionScript atšķir globālos, lokālos un laika skalas mainīgos:
Pēdējo reizi labojis _Latvian_ Ceturtdiena Jūnijs 04, 2009 4:05 pm; labots 1 reizi (Reason for editing : tagu papildinājums)
Lapa 1 no 1
Permissions in this forum:
Jūs nevarat atbildēt tematos šajā forumā
Sestdiena Augusts 07, 2010 8:54 pm by mrcool
» RSS feed veidošanas pamācība
Pirmdiena Februāris 08, 2010 5:08 pm by _Latvian_
» flash.forumlv.com sadarbība
Pirmdiena Februāris 08, 2010 4:57 pm by _Latvian_
» Kā atjaunot datora ātrumu
Sestdiena Novembris 14, 2009 8:34 pm by mjdz
» Kā atkodēt nokodēt nokodētu telefonu?
Ceturtdiena Jūnijs 18, 2009 11:31 am by sandza
» Alternatīvs Softs macromedia flash
Piektdiena Jūnijs 05, 2009 4:19 pm by _Latvian_
» Tiek meklēti foruma moderatori
Ceturtdiena Jūnijs 04, 2009 10:00 pm by _Latvian_
» Info - sludinājumi
Ceturtdiena Jūnijs 04, 2009 8:20 pm by Qvarcs
» Iepazīšanās piemērs
Ceturtdiena Jūnijs 04, 2009 4:41 pm by _Latvian_